No nie, przecież widać, że do liturgii użyto niekwaszonego chleba, co występuje tylko na zachodzie, u Ormian i u Maronitów, a poza tym mitra na ołtarzu obok jest typowo ormiańska (podobniejsza do łacińskich niż do bizantyjskich). Już nie wspominając o noszonym przez kapłana szurdzarze, tj. odpowiedniku ornatu, ale podobniejszym do kapy.
Zasadniczo po szatach kapłana dość łatwo można rozpoznać ryt, w którym celebrowana jest liturgia:
Jeśli celebrans nosi szatę wkładaną przez głowę, bez rękawów, długą z tyłu, zaś z przodu posiadającą spore wycięcie sięgające powyżej pasa (nazywa się ona felonion), to celebruje w rycie bizantyjskim:
Jednak biskupi noszą inną szatę, posiadającą rękawy i podobną trochę do łacińskiej dalmatyki, tj. sakkos, na który zakłada omoforion, zbliżony do paliusza:
Jeśli wygląda dość łacińsko i celebruje przeciwko ludowi, to jest Maronitą:
Jeśli jest kolorowo ubrany, a na głowie ma czapeczkę/czepek oraz (przeważnie) kapturokołnierz, to jest Syryjczykiem/jakobitą, ale nie takim od Stuartów, tylko od Jakuba Baradeusza, założyciela ich Kościoła:
Jeśli nosi coś w rodzaju kapy, to coś jest spinane z przodu jak kapa, a noszący je posiada duży nos, to jest Ormianinem:
a jeśli dodatkowo ma czarny, spiczasty kaptur lub coś, co jak kaptur wygląda, to jest mnichem:
Często można zaobserwować wysoki kołnierz przy tym stroju:
Jeśli nosi nieco podobny strój, ale bez kołnierza, diakoni mają na białych szatach tylko orariony (podobne do stuł) oraz pasy, a całość jest dość skromna i nie widać w pobliżu żadnych ikon, to będą to Asyryjczycy (nestorianie):
Jeśli ma tylko białą szatę, epitrachelion (stułę) oraz czepek, to jest Koptem:
...a jeśli celebrans jest czarny, to jest Etiopczykiem (choć ostatnio można spotkać również murzyńskich "prawosławnych", a nawet czarnoskórych staroobrzędowców). Dlatego jako dodatkowy wyróżnik Etiopczykom posłuży duży, charakterystycznie wyglądający krzyż:
Jak widać wszystko to jest absolutnie proste i ani trochę nie skomplikowane, choć dla uproszczenia pominąłem lokalne różnice występujące w obrządku bizantyjskim, tradycje indyjskie, większość latynizmów, kwestię unitów, wschodnioobrzędowych protestantów i parę innych szczegółów.